اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

حاتمی در گفت‌وگو با فارس:

دانشگاه جامع علمی و کاربردی در حال شناسایی ظرفیت‌ها برای ایجاد رشته‌های جدید است

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه در حال شناسایی ظرفیت‌های جدید برای پذیرش دانشجویان جدید است، گفت: می‌توان با شناسایی مشاغل جدید و با توجه به چالاکی موجود در ساختار، سریعاً برنامه‌های درسی رشته‌های جدید را تصویب و پذیرش دانشجو را آغاز کرد.

دانشگاه جامع علمی و کاربردی در حال شناسایی ظرفیت‌ها برای ایجاد رشته‌های جدید است

رضا حاتمی معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی درباره احتمال افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال‌های آینده گفت: ظرفیت فعلی نظام آموزش عالی کشور از نظر کمیت خیلی بیشتر از تقاضای موجود است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای ظرفیت خاصی است که دیگر دانشگاه‌ها از این موهبت برخوردار نیستند.

حاتمی این موهبت را مشاغل جدید دانست و خاطرنشان کرد: می‌توان با شناسایی مشاغل جدید و با توجه به چالاکی موجود در ساختار دانشگاه جامع علمی کاربردی سریعاً برنامه‌های درسی رشته‌های جدید را تصویب کرده و پذیرش دانشجو را در آنجا آغاز کنیم.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: ظرفیت خوبی هم‌اکنون در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای گسترش رشته‌های جدید وجود دارد که البته  همه آنها مربوط به بازار کار جدید است که در دیگر دانشگاه‌ها چنین شرایطی وجود ندارد.

وی افزود: معاونت پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی هم‌اکنون در حال شناسایی ظرفیت‌های جدید برای پذیرش دانشجویان جدید است. اما برای مهر سالجاری 138 هزار نفر در مقطع کارشناسی و 230 هزار نفر در مقطع کاردانی ظرفیت پذیرش ایجاد شده که از ۲۲ مرداد ثبت نام کاردانی زیر نظر سازمان سنجش آغاز شده است.

حاتمی چند روز قبل به اهالی رسانه گفته بود برخی مراکز صنعتی در کشور وجود دارد که تمامی فارغ‌التحصیلان آن وارد بازار کار شده‌اند چرا که آنها مراکز کارگاهی متخصصی دارند.

حاتمی گفت: به دنبال آن هستیم که اجازه ندهیم هر کسی و با هر توان و علم و دانشی به دانشگاه جامع علمی کاربردی وارد شود. ضمن اینکه در خصوص مدرسین این دانشگاه هم در حال ارزیابی مجدد کدهای آنها هستیم و باید توان، دانش و مهارت آنها مورد سنجش قرار گیرد.

وی همچنین گفته بود قرار است ۳ رشته کاردانی کنترل کیفیت مواد غذایی، فنی امداد ریلی مترو و کنترل ترافیک به مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی و کاربردی اضافه شود ضمن اینکه ۲ رشته مدیریت ایستگاه پلیس و هنرهای دیجیتال در مقطع کارشناسی هم از مهر سال جاری به رشته‌ها افزوده خواهد شد.در مجموع می‌توانم بگویم که هیچ رشته‌ای از دانشگاه جامع علمی و کاربردی حذف ساختاری نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول